یکی از بهترین و مؤثرترین روش های انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط با مخاطب، ساخت محتوای ویدئویی است. از طرفی محتواهای ویدئویی انواع گوناگونی دارند که انتخاب از بین آنها به هدف شما از ساخت ویدئو بستگی دارد. در همین راستا ما در مجله سئو وب، لیستی از انواع محتوای ویدئویی که میتوانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید را جمعآوری کردهایم. ضمناً برای هر کدام به زمان لازم برای تولید آن ویدئو نیز به صورت تقریبی اشاره کردیم تا اطلاعات دقیقتری برای برنامهریزی تولید محتوای خود داشته باشید. پس در کنار ما این مطلب را دنبال کنید.
انواع محتوای ویدئویی
در ادامه 15 مورد از انواع محتوای ویدئویی را با هم میبینیم. دقت کنید که انواع محتواهای ویدئویی میتوانند برای تبلیغ محصول، معرفی برند، جذب مخاطبان بیشتر و … مورد استفاده قرار گیرند. همانطور که ابتدای متن نیز اشاره کردیم، انتخاب بهترین نوع ویدئو به هدف از تولید آن و همینطور نوع فعالیت کسب و کار و زمان تعیین شده برای ساخت بستگی دارد.
1/ ویدئوی معرفی محصول یا Product Videos
آیا محصول یا خدماتی دارید که توضیح مختصر دادن درباره آن آسان نیست؟ یا شاید محصول سادهای دارید، اما تصمیم گرفتهاید که آن را از طریق محتوای ویدئویی به مخاطبان خود معرفی کنید تا آنها را برای مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید. در این صورت باید به سراغ تولید این نوع ویدئو بروید.
در ویدئوی محصول به طور کلی باید در مورد ویژگیها و مزایای محصول خود صحبت کنید. همینطور اگر لازم است که مخاطبان نحوه استفاده از آن را بدانند، باید نحوه کار با محصول را نیز به طور کامل توضیح دهید. این نوع ویدئو برای کاربرانی که در مرحله تصمیمگیری برای خرید یک محصول هستند و نیاز به توضیح جامعتر و واضحتر دارند، یک راه حل عالی است.
ویدئوهای مربوط به بهروزرسانی محصولات
در کنار ویدئویی که محصول را معرفی میکند، ویدئوهایی هم هستند که بعد از آپدیت یک محصول ساخته میشوند. این ویدئوها کاربران را در جریان آخرین تغییرات محصول قرار میدهند. با ساخت این ویدئوها میتوانید محصول ارتقا یافته را بیشتر برای مشتریان بالقوه خود جا بیاندازید.
زمان لازم برای تولید ویدئو
این دسته از ویدئوها جایگاه مهم و برجستهای در وبسایت دارند. به همین جهت معمولاً ساخت و به ویژه ادیت آنها زمان زیادی میبرد و ممکن است به تجدید نظرها و اصلاحات زیادی نیاز داشته باشد.
اما ویدئوهایی که درباره آپدیت محصولات است، زمان کمتری خواهند برد؛ چراکه فقط به آپدیتها اشاره میکند. این ویدئوها از زمان شروع فیلمبرداری تا ادیت و نهایی شدن ویدئو، احتمالاً 3 تا 4 ساعت زمان لازم دارند.
مدت زمان ویدئو
زمان ایدئال برای نسخه نهایی ویدئوهای معرفی محصول، معمولاً بین 2 تا 5 دقیقه است.
2/ ویدئوی آموزشی یا Explainer Videos
ویدئوهای آموزشی از مهمترین انواع محتوای ویدئویی هستند که به آموزش یک موضوع میپردازند. موضوع این ویدیوها میتواند طریقه استفاده از یک محصول و یا حتی درباره موضوعات حاشیهای دیگر باشد. ویدیوهای توضیح دهنده یا آموزشی، بنا به موضوعی که دارند، هم میتوانند در صفحه محصولات منتشر شوند، هم در صفحه بلاگ و به عنوان محتوای روزانه سایت. اما در هر صورت هر مکانی که استفاده شوند، در اکثر موارد بیشتر از متن، مخاطبان را جذب و درگیر میکنند.
زمان لازم برای تولید ویدئو
از آنجایی که ویدئوهای آموزشی به برنامهریزی دقیق با جزئیات نیاز دارند، معمولاً زمان بیشتری را از شما می گیرند. بنابراین برای ضبط تا ادیت آنها باید زمانی حدود 20 تا 24 ساعت را صرف کنید. اما فراموش نکنید که تأثیر این قبیل ویدئوها در جذب مخاطبان جدید و همینطور نگه داشتن مخاطبان قدیمی به اندازهای است که ارزش آن را دارد که این زمان را صرف کنید.
مدت زمان ویدئو
مدت زمان ویدئوهای آموزشی بهتر است حدود 2 تا 5 دقیقه باشد تا مخاطب را خسته نکند. بنابراین با توجه به این مدت زمان کم، باید گستردگی موضوع را طوری انتخاب کنید که در این مدت قابل توضیح باشد.
3/ ویدئوهای معرفی کسب و کار
وقتی یک کاربر از هر طریقی نهایتاً به یک وبسایت میرسد، این که چطور از او استقبال میشود، فاکتور بسیار مهمی است. اینجاست که ویدئوهای معرفی کسب و کار میتوانند زمینه فعالیت سایت و نوع محصولات و خدمات کلی را به شکلی مختصر و مفید توضیح دهند. این ویدئوها را میتوانید در صفحه اصلی سایت قرار دهید. دقت کنید که در این نوع ویدئوها، باید همه چیز را کاملاً شفاف و روشن بیان کنید.
زمان لازم برای تولید ویدئو
برای ساخت این ویدئوها باید متنی واضح و جامع را درباره کسب و کار آماده کنید. سپس یک لوکیشن مناسب برای فیلمبرداری انتخاب کنید. چرا که این ویدئوها به همه کاربران نمایش داده خواهد شد و از طرفی عمر طولانی مدتی نیز خواهند داشت و به این زودیها قرار نیست ویدئوی دیگری را جایگزین آن کنید. بنابراین آمادهسازی ویدئوی معرفی کسب و کار ممکن است تا حتی چند روز طول بکشد.
مدت زمان ویدئو
این دسته از ویدئوها معمولاً زمان بیشتری دارند و حدود 5 تا 10 دقیقه به طول میانجامند. بنابراین دقت کنید که باید بتوانید با محتوایی جذاب، مخاطب را برای دنبال کردن ویدئو ترغیب کنید. به عنوان مثال میتوانید از موشنگرافیک برای توضیح کسب و کار خود استفاده کنید.
4/ ویدئوهای آموزشی داخلی
منظور از ویدئوهای آموزشی داخلی، ویدئوهایی هستند که جامعه هدف اصلی آنها، اعضای جدید تیم کسب و کار است. در واقع وقتی عضو جدیدی وارد تیم میشود، میتوانید به جای توضیح شخصی یا متنی درباره فرآیند کسب و کار و یا درباره محصولات، ویدئوهایی را از قبل آماده کرده و در اختیار آنها قرار دهید. با این کار هم در زمان صرفهجویی خواهید کرد و هم احتمالاً توضیحات کاملتر و واضحتری را به آن فرد جدید منتقل خواهید کرد. چراکه برای آماده کردن محتوای این ویدئوها، میتوانید وقت و دقت بیشتری را صرف کنید و محتوای جامع و کامل برای آن آماده کنید.
زمان لازم برای تولید ویدئو
این نوع ویدئوها معمولاً زمانی برابر با 1.5 تا 3 ساعت را برای تولید نیاز دارند.
مدت زمان ویدئو
این ویدئوها را با خیالی آسوده در مدت زمانی که فکر میکنید لازم است بسازید. اما معمولاً زمانی بین 5 تا 10 دقیقه میتواند مدت مناسبی برای آنها باشد.
5/ ویدئوهای نظرات دیگران درباره کسب و کار؛ از مؤثرترین انواع محتوای ویدئویی
یکی از مؤثرترین انواع محتوای ویدئویی، ویدئوهایی هستند که در آنها افراد از تجربه خودشان از یک کسب و کار میگویند. چراکه معمولاً “نظرات” همیشه برای مشتریان بالقوه از اهمیت بالایی برخوردارند. در این ویدئوها با افرادی که واقعاً مشتری شما هستند مصاحبه کنید و از آنها بخواهید نظر خود را صادقانه بازگو کنند. به ویژه بهترین کار این است که از آنها بخواهید محصولی که از شما خریدهاند را نشان داده و درباره کیفیت و یا نقش آن محصول صحبت کنند.
زمان لازم برای تولید ویدئو
از آنجایی که در این ویدئوها قرار است از فرد دیگری که مشتری شماست کمک بگیرید، مدت زمان لازم برای آماده کردن این ویدئوها، در وهله اول به آن فرد بستگی دارد. به عنوان مثال شاید لازم باشد تیم فیلمبرداری خود را برای مصاحبه با مشتری به محل دیگری بفرستید. البته اگر به هر دلیلی شرایط این کار را ندارید، میتوانید از خود مشتری بخواهید از خود فیلم بگیرد. اما طبیعتاً اگر ضبط فیلم را با گروه خود انجام دهید، خیالتان از بابت کیفیت ویدئو آسوده خواهد بود. در هر صورت در حالت عادی آماده کردن این ویدئوها بین 1 تا 2 روز طول میکشد.
مدت زمان ویدئو
این نوع ویدئوها، معمولاً بین بازه 5 تا 10 دقیقه قرار دارند.
6/ ویدئوهای دعوت به رویداد
هدف اصلی این ویدئو، پروموشن (Promotion) یا تبلیغ است. حال این تبلیغ میتواند برای یک رویداد مربوط به کسب و کار مانند کنفرانس، وبینار و … باشد. در این ویدئوها باید یه نمای کلی، دقیق و شفاف از موضوع تبلیغ خود ارائه دهید. سپس از مخاطبان خود دعوت به همراهی کنید. برای مثال باید روز و تاریخ کنفرانس را ذکر کنید و راه شرکت در این کنفرانس را به طور شفاف به مخاطبان نشان دهید. دقت کنید که در طول ویدئو باید به اندازه کافی به مخاطبان انگیزه بدهید تا برای شرکت در رویداد مدنظر ترغیب شوند.
زمان لازم برای تولید ویدئو
بسته به وسعت رویداد مدنظر، زمان لازم برای تولید این ویدئوها بین 1 ساعت تا چند روز متغیر است. چراکه برای مثال ویدئوی دعوت به یک وبینار چند ساعته، به اندازه دعوت به کنفرانسی سه روزه طول نخواهد کشید.
مدت زمان ویدئو
طول این ویدئوها را تا جای ممکن کوتاه نگه دارید و سعی کنید در 1 تا 3 دقیقه مطالب را کامل بیان کنید.
7/ ویدئوهای معرفی فرهنگ شرکت
یکی از مهمترین اقداماتی که میتواند مخاطبان را برای همراهی مداوم یک کسب و کار تشویق کند، تولید ویدئوهایی است که به مسائل حاشیهای کسب و کار پرداخته و در بازههای زمانی گوناگون منتشر میشوند. به عنوان مثال از روز میتآپ (دورهمی اعضای کسب و کار) ویدئو بگیرید و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. یا اگر هر اتفاق جالب دیگری در حاشیه کسب و کار رخ داد، از آن ویدئو تهیه کرده و منتشر کنید. دقت کنید که در این نوع ویدئوها سعی کنید تا جای ممکن به سمت اتفاقات مثبتی که به نوعی برایتان امتیاز محسوب میشود بروید.
با این کار در واقع مخاطبان به داخل فضای کاری خود دعوت کرده و آنها را به خود نزدیکتر میکنید. همچنین میتوانید این فضا را برای کارمندان بالقوه آینده خود نیز روشن کنید. لازم است اشاره کنیم که این ویدئوها محتوای بسیار مناسبی برای انتشار در شبکههای اجتماعی هستند.
زمان لازم برای تولید ویدئو
آماده کردن این ویدئوها معمولاً بین 1 تا 2 ساعت طول میکشد. بنابراین تهیه آن نسبتاً ساده و سریع است؛ اما در عوض دستاوردهای قابل توجهی برایتان خواهد داشت.
مدت زمان ویدئو
بسته به دامنه محتوا، طول این ویدئوها میتواند از کمتر از یک دقیقه تا بیش از 5 دقیقه باشد.
8/ ویدئوهای پیامهای تصویری
یکی از انواع محتواهای ویدئویی کم هزینه و در عین حال مؤثر، ویدئوهایی هستند که به منظور پاسخدهی به کاربران آماده میشوند. به این ترتیب که در پاسخ سؤال یا ابهام کاربران ویدئویی را ضبط کرده و برای آن بفرستید. شاید این نوع پاسخدهی را کمتر دیده باشید؛ اما مطمئن باشید با این کار میتوانید به مخاطب خود ثابت کنید که برای او ارزش قائلید.
زمان لازم برای تولید ویدئو
از آنجایی که این ویدئوها را باید با دوربین گوشی و یا با وبکم بگیرید و نیاز به ادیت هم ندارد، زمان لازم برای تولید آن کمتر از 5 دقیقه است.
مدت زمان ویدئو
این ویدئوها باید بسیار کوتاه و در حد یک دقیقه یا کمتر باشند.
9/ ویدئوهایی برای شبکههای اجتماعی
ویدئوهایی که قرار است در شبکههای اجتماعی خود منتشر کنید، بنا به نوع پلتفرمی که استفاده میکنید، میتواند متفاوت باشد. اما در هر حال این ویدئوها میتوانند یا کاربران را به سمت سایت هدایت کنند و یا صرفاً برای همان پلتفرم تولید شوند. دقت کنید که فعالیت مستمر و منظم در رسانههای اجتماعی، تأثیر شگرفی در برقراری ارتباط با مخاطبان خواهد داشت.
زمان لازم برای تولید ویدئو
بسیاری از ویدئوهای مناسب برای شبکههای اجتماعی، قبلاً برای سایت تولید شدهاند؛ مانند معرفی محصول، دعوت به رویداد و … . بنابراین میتوانید فقط همان ویدئوها را در شبکه اجتماعی خود منتشر کنید. اما اگر لازم است ویدئوی جدید تولید کنید، زمان لازم برای آن معمولاً حداکثر دو روز است.
مدت زمان ویدئو
در هر پلتفرمی که فعالیت دارید باید بدانید که طول مناسب برای ویدئوهای شبکههای اجتماعی، کمتر از دو دقیقه است. حتی اگر بتوانید ویدئوها را به 30 ثانیه یا کمتر برسانید، قدم بزرگی در تولید محتوا برای این پلتفرمها برداشتهاید.
10/ ویدئوی ارائه محصول
ویدئو همیشه یک سلاح مخفی برای فروش بیشتر است. یکی از بهترین راههای بهرهمندی از این سلاح نیز ساخت ویدئوهایی کوتاه در مورد یک محصول و ارسال آن به مشتریان بالقوه از طریق ایمیل است. بنابراین میتوانید ویدئوهایی را برای توضیح و ارائه یک محصول آماده کرده و آن را برای کاربران ارسال کنید. برای ساخت این ویدئوها میتوانید به زبانی دوستانه صحبت کنید و تصویر خود را از طریق وبکم یا دوربین موبایل ضبط کنید.
زمان لازم برای تولید ویدئو
ساخت این ویدئوها زمان زیادی نمیبرد و همانطور که اشاره کردیم، به تجهیزات زیادی هم نیاز ندارد. کافیست در این ویدئوها خود محصول و یا تصویر آن را نمایش دهید. سپس سعی کنید به سؤالاتی که احتمالاً کاربران درباره محصول دارند، پاسخ دهید. ساخت اولین نمونهها از این ویدئوها شاید یک یا دو روز طول بکشد. اما رفته رفته کار برایتان راحتتر خواهد شد و ویدئوهای بعدی را در چند دقیقه ضبط خواهید کرد.
مدت زمان ویدئو
ویدئوی ارائه محصول را حداکثر در 3 دقیقه تمام کنید. فراموش نکنید که در این 3 دقیقه (یا کمتر) به سؤالات مهم پیرامون آن محصول پاسخ داده و در نهایت کاربر را دعوت به خرید یا بازدید از سایت خود کنید.
11/ ویدئوهای پخش زنده یا Live Streams
وقتی صحبت از پخش زنده است، امکانات بسیار زیادی وجود دارد. اما یکی از بهترین انواع محتوای ویدئویی زنده، پخش زنده یک رویداد است. این رویداد میتواند رونمایی از محصول جدید، همایش و … باشد. این دسته از ویدئوها در واقع یک راه ارتباطی کاملاً مستقیم با مخاطب هستند.
زمان لازم برای تولید ویدئو
برای این ویدئوها طبیعتاً نیازی به اقدامات پیش یا پس از تولید نیست. فقط این که دقت کنید بهتر است یک سه پایه برای دوربین خود تهیه کنید. همچنین نور محیط را چک کنید تا در صورت لزوم شرایط نورپردازی را تغییر دهید.
مدت زمان ویدئو
همانطور که مشخص است مدت زمان این ویدئوها کاملاً به رویداد مد نظر بستگی دارد و میتواند از چند دقیقه تا چند ساعت باشد. اما دقت کنید اگر رویداد طولانی است (برای مثال یک رویداد سه روزه و در هر روز چند ساعت طول میکشد)، سعی کنید اصل مطلب رویداد و قسمتهای مهمتر را فیلمبرداری و پخش کنید.
12/ تیزر
همانطور که میدانید، کاربران شبکههای اجتماعی روزانه با حجم وسیعی از انواع محتوا رو به رو هستند. بنابراین باید به این فکر کنید که چگونه قرار است مخاطب شما را از میان این تعداد محتوا پیدا کرده و برای ادامه همراهی با ما نیز مشتاق باشد. یکی از راههایی که میتواند محتوای شما را برجسته کند، تولید چندین نوع از انواع محتوای ویدئویی است.
همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، بعضی از این ویدئوها طبیعتاً قبلاً برای استفاده در وبسایت ساخته شدهاند و فقط کافیست آنها را در پلتفرم مد نظر خود منتشر کنید. اما بعضی از ویدئوها نیز بهتر است به طور ویژه برای یک شبکه اجتماعی مشخص ساخته شود. به عنوان مثال “تیزر” از جمله ویدئوهایی است که به خصوص برای شبکههای اینستاگرام، توییتر و فیسبوک انتخاب بسیار مناسبی است.
نکته طلایی در ساخت تیزر این است که میتوانید هر نوع محتوایی را تبدیل به تیزر کنید. به این معنی که برای مثال میتوانید برای معرفی محتواهای متنی بلاگ، کتابچههای الکترونیکی، پادکستها، رویدادها تیزر بسازید و در صفحه خود منتشر کنید.
زمان لازم برای تولید ویدئو
برای ساخت تیزر هم میتوانید ویدئوی جدیدی را از ابتدا بسازید و هم میتوانید ویدئوهای موجود را ادیت کرده و به تیزر تبدیل کنید. بنابراین بسته نوع تیزر، ساخت آن میتواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.
اما نکته بسیار مهم در ساخت این تیزرها، در نظر گرفتن نوع شبکه اجتماعی مد نظر است. برای مثال ویدئوهای توییتر بهتر است حتماً دارای زیرنویس باشند؛ چرا که طبق گزارشات، کاربران توییتر معمولاً در حالت بدون صدا در این شبکه میچرخند (البته در صورت امکان این ویژگی را برای همه ویدئوها در نظر بگیرید). یا برای مثال استوریهای اینستاگرام باید عمودی و کوتاهتر از 15 ثانیه باشند.
مدت زمان ویدئو
تیزرها در مجموع باید از نظر بصری جذاب، اما کوتاه باشند. پیشنهاد میکنیم طول این ویدئوها را زیر 30 ثانیه نگه دارید.
13/ ویدئوهای پادکستی
شاید جزو آن دسته از کسب و کارهایی هستید که برای تولید پادکست نیز اقدام کردهاید. خب این فوقالعاده است! در این صورت یکی از جالبترین و کارآمدترین اقداماتی که میتوانید انجام دهید، فیلمبرداری از فرآیند ضبط پادکست است. به این ترتیب که وقتی گوینده، مهمان و … در حال گفت و گو و صحبت هستند، از آنها فیلم گرفته و منتشر کنید.
با این کار بعضی از مخاطبان پادکستها را صوتی گوش میدهند و بعضی را تصویری را میبینند. میتوان گفت تأثیرگذاری محتوای ویدئویی به اندازهای است که حتی میتواند کاربرانی را که تا به حال پادکست شما را نشنیدهاند، برای شنیدن پادکست به صورت صوتی نیز تشویق کند.
زمان لازم برای تولید ویدئو
ویدئوهای پادکستی به اندازه خود پادکست زمان صرف میکنند. برای ضبط این ویدئوها به سادگی دوربین یا موبایل را روی یک مکان ثابت قرار داده و ضبط را شروع کنید.
مدت زمان ویدئو
برای این ویدئوها نمیتوان مدت زمان مشخصی را تعیین کرد. اما پادکستهای شناختهشده به طور معمول بین 30 تا 60 دقیقه طول خواهند کشید.
14/ ویدئوهای سریالی؛ از جدیدترین و محبوبترین انواع محتوای ویدئویی
قبلاً سریالها فقط متعلق به دنیای سینما و تلویزیون بودند. اما خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی، هر یک از ما میتوانیم شروع به ساخت یک سریال کنیم. این نوع ویدئوها میتوانند تأثیر منحصر به فردی در رشد بلند مدت کسب و کارتان داشته باشند. بنابراین میتوانید شروع به ساخت ویدئوهای اپیزودیک کنید.
زمان لازم برای تولید ویدئو
پیشنهاد ما این است که قبل از شروع به فیلمبرداری ابتدا همهچیز را درباره سریال خود مشخص کنید. از تعداد قسمتها و مدت زمان هر یک از آنها گرفته تا سناریوی هر قسمت و … . سپس وقتی نقشه راه برایتان روشن بود، طبق یک برنامهریزی مشخص شروع به فیلمبرداری کنید (مثلاً هر هفته یک قسمت را ضبط کنید).
مدت زمان ویدئو
در مورد این ویدئوها نیز نمیتوانیم زمان دقیقی را طرح کنیم. چرا که مدت زمان آن کاملاً به محتوای سریال بستگی دارد. حتی ممکن است هر قسمت زمان خاص خود را داشته باشد. بنابراین اگر برای مثال یک قسمت از سریال 10 دقیقه و قسمت دیگر 50 دقیقه شد، نگران نباشید. اول مطمئن باشید که مفهوم مورد نظر را در آن قسمت گنجاندهاید، سپس سعی کنید طول ویدئو را تا جای ممکن کم کنید.
15/ مستند یا فیلم طولانی پیرامون کسب و کار
فیلمهای بلند مانند سریالها، یک سرمایهگذاری بلند مدت برای کسب و کارها هستند. از طرفی فرآیند استریمینگ (مشاهده فیلم آنلاین) در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مورد توجه و استقبال کاربران قرار دارد. بنابراین چرا در کنار سریال و یا به جای آن به یک فیلم بلند فکر نکنید؟
در این فیلمهای بلند میتوانید برای مثال به سراغ صنعتی که در آن فعالیت دارید بروید و درباره آن فیلمی مستندگونه بسازید. سعی کنید در فیلم خود اطلاعاتی را به مخاطب بدهید که احتمال میدهید برای مخاطبان جذاب است و پیش از این نمیدانسته است.
زمان لازم برای تولید ویدئو
تولید این نوع محتواهای ویدئویی، فرآیندی بلند مدت است. اگر بتوانید تیمی را به صورت تمام وقت برای آن در نظر بگیرید، سریعتر پیش خواهید رفت. اما در هر صورت ساخت این ویدئوها چیزی حدود 6 ماه تا یک سال طول خواهد کشید.
مدت زمان ویدئو
این ویدئوهای بلند معمولاً حداقل 40 دقیقه هستند. همینطور میانگین مدت زمان فیلمهای محبوب نیز حدود 110 دقیقه است. بنابراین میتوانید در این بازه زمانی، بنا به محتوایی فیلم خود، زمانی را تعیین کنید.
نکته پایانی
دقت کنید که بعد از تولید هر یک از انواع محتوای ویدئویی، میتوانید از ابزارهای آنالیز مانند هاتجار یا خود گوگل آنالیتیکس، استفاده کنید تا از میزان محبوبیت ویدئوها آگاه شوید. همچنین باید به طور پیوسته شاخصههایی مانند تعداد مشاهده ویدئو، میزان Engagement، مدت زمانی که هر کاربر در صفحه مربوط به محتوای ویدئویی بوده و … را پیرامون ویدئوها بررسی کرده تا در طراحی استراتژی پیش روی خود برای تولید محتوای ویدئویی از آنها استفاده نمایید. از همراهی شما با سئو وب سپاسگزاریم. شما چه ایدههایی برای تولید محتوای ویدیویی به ذهنتان میرسد؟ خوشحال می شویم اگر در بخش نظرات برای ما بنویسید.